Alla inlägg under juni 2010

Av Anita, matte till Ami - 22 juni 2010 23:52

Hej hundvänner!

Tack alla för gulliga kommentarer. Ni ska veta att jag blir himlans glad för era rader. Kurr.


Charlotta skickade några bilder. Härliga bilder på vovvarna. Prästbackas Primadonna och Prästbackas Amica. Donna och Ami c",)


Vilostund...


     

Bad i Vättern. Ca 13 grader.  


  

Nyklippt Ami.


Kramis från ensomärlyckanslyckligöverattägaAmi

  

Av Anita, matte till Ami - 20 juni 2010 22:49

Hej hundvänner!

Vi var på hundutställningen, Anna, Ami och jag. Synd att det var regn och lite kallt. Men himla kul att träffa Charlotta, Andrew och deras söta Donna. Och roligt att se alla Lagottisar. Så olika de kan se ut. Storlek, pälskvalitét och färg. Ami var jättetrött på kvällen efter allt hon fick vara med om. Se alla hundar, hälsa på några, lukta på allt de sålde där, välja leksaker, prova koppel. Vi köpte lite nytt kul. Ett väldigt fint koppel i bruna och blå färger. Perfekt! Ledsen, men jag tog inte ett enda kort på utställningen. Och vi missade BlondinStella. Snyft.


Idag har vi haft en härlig dag. Solen ville lysa fast det var spått regn. Underbart! Vi skulle få besök av Charlotta, Andrew och Amis halvsyster Donna. Charlotta skulle klippa Ami för första gången.

Ami har....

  

Duschat. Anna gjorde det så bra. De höll sams där i duschen. Vad skönt.


Sen torkade jag henne med hårtorken. Rätt så skönt faktiskt, tycker Ami.


  

Blir det bra såhär?


   Vi åt middag ihop. Efter det var Charlotta redo att klippa. Såhär ser Ami ut före. Jag har klippt henne tidigare annars skulle hon vara mer långhårig.

Ami är nyfriserad. Nacke och hals kom fram ur all päls. Öronen är putsade. Ja, hela vovven är klippt. Hon blev så fin. Nu vet jag lite mer hur hon ska klippas. Himla bra. Tack snälla Charlotta.

 

Efter detta så gick vi på strandpromenaden. Donna och Ami badade. Brr. Och de sprang i raketfat och de lekte, tjohej. Underbart att se två Lagotto busa och njuta sådär. Ami blev lite ledsen när Donna åkte iväg. Hon la sej i hallen och hoppades nog på att hon skulle komma tillbaka. Kurr.


När jag senare gick i hamnen träffade vi fyra Lagotto och deras mattar som gästade Gränna för ett restaurangbesök. Vad kul! De ställde ut i Jönköping i helgen och njöt en stund av solen och vacker miljö i vår lilla stad.


Hoppas att ni haft en fin helg.

Kram från ensomskaåkabåtimidsommar

  



Av Anita, matte till Ami - 15 juni 2010 08:53

Hej hundvänner!

Såhär ser vår lilla Ami ut nu. 4½ månad.

Hon tränar sej i att stå på bord. Bra att kunna när hon ska klippas av proffs.

Eller hur? c",)


Vi stannar hemma i Sverige. Det blev en massa förhinder som gjorde att det inte blev någon utlandsresa.  Det ska bli kul att gå på utställningen i Jönköping istället. Vilka av er ställer ut då? Ska bli roligt att träffa er allihop. Jag får tydligen ta med Ami. Oj, vad hon kommer att bli förvånad att få se likadana som henne. Här i Gränna finns inte en enda Lagotto mer än Ami. Synd.


Kram till er alla från ensomserframemothelgen

  


Av Anita, matte till Ami - 9 juni 2010 20:27

Hej hundvänner!

Usch vad det regnar. Idag har det regnat heeela tiden. Usch och blä. Ändå tycker jag det är okej att gå ut när man får komma in i stugvärmen igen. Tänk de som jobbar ute hela dagarna i sådant här väder. Nej, dom är jag inte avundsjuk på.


Ami lider inte så mycket av regnet. Hon är faktiskt rätt så oberörd. En hund som ser ut som en dränkt katt.... Inget vidare för matte i nystädat hus. Hon skulle allt behöva en regnoverall. Hi hi.


Ännu blötare blev hon minsann efter vår promenad.

Jag måste köpa bra regnkläder. Behovet har uppstått nu när vi blivit hundägare igen och måste ut i ur och skur.


Vi tittar faktiskt på sistaminuten resor. I värsta fall missar jag utställningen nästa helg. Ami ska inte ställas, men det skulle vara roligt att träffa och se alla Lagotto. Få se hur det blir.


Ha det bra alla.

Kram från ensomharrestiJunidesenaste3åren

  

Skapa flashcards