Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Amis myshörna i båten.

Av Anita, matte till Ami - 11 maj 2010 22:06

Hej hundvännerna!

Ursäkta att det blir glest mellan bloggandet. Det har varit lite pyssel att få iordning i båten. Jag vill visa er en vovve som trivs på vår båt. Hon har en myshörna på akterdäck.


När vi ligger i hamn behöver hon inte ha flytväst på.


Hon är så himla duktig på att förstå att i båten ska man vara lugn. Hon är inne i båten men vi låter henne inte vara på mattan. Den vill vi inte ha kiss på. Hon är inte rumsren ännu och vi undrar hur lång tid det ska ta innan hon verkligen säger till när hon behöver gå ut. Fast det börjar arta sej som tur är. Nu kan vi själva avgöra när det är dags.


Imorgon är Ami 14 veckor. Inte klokt vad tiden rinner iväg. Hon är en underbar och härlig hund. Vi gillar att det börja bli lite "storlek"på henne. Pälsen växer också. Urp! Snart tar jag fram saxen och klipper. c",) Undra om jag kan stå ut till  den 19 Juni då Charlotta ska klippa henne? Måste väl, för det finns inte tid innan.


Kram från ensomharenvovvesomgörossgladavarjedag

  



 
 
elliot Kung Af Upphärad

elliot Kung Af Upphärad

11 maj 2010 22:55

oj vad Ami och Elliot är lika. Vad härligt att hon funnit sig till rätta i båten. Tänk vilken underbar sommar ni skall få :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

12 maj 2010 07:34

Båthund! Det har jag aldrig varit. Vad spännande det ska bli!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

13 maj 2010 21:28

Va gott att hon trivs på båten, det är ju så viktigt!

Förstår hur du känner ang pälsen, det kliar i mina fingrar vad det gäller Doris, hon är så långhårig... Nu ska hon tack o lov iväg på klippning på måndag...

Ha en go helg!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

14 maj 2010 08:48

Hej igen..
Jag brukar ju klippa själv, men nu när Doris ska ställas ut så fegar jag ur. Det är en tjej i Trollhättan som ska klippa henne, hon har två Lagottos själv och är jätteduktig!

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita, matte till Ami - 14 september 2011 22:37


Hej hundvänner!Hur har ni det? Har sommaren varit bra? Hoppas det.Vädret var ju inte det bästa på försommaren när det gällde båt på sjön. Men semetern bjöd på två härliga veckor med sol ibland, molnigt ibland och bad. Framför allt varmt. Det var unde...

Av Anita, matte till Ami - 4 april 2011 22:07

Hej hundvänner!Det var skrivet 1 april så ...... det var en aprilskämt. :o))Idag har Ami badat i Vättern. Bland isflak som finns kvar. Brr, kallt. Kram från busiga Anita och Ami som INTE är en Italiensk nakenhund ...

Av Anita, matte till Ami - 1 april 2011 13:54


Hej hundvänner! Nåt hemskt har hänt. Jo, det är så hemskt att jag egentligen inte vill berätta. Det är knappt vi vågar gå ut för det är pinsamt. Mycket pinsamt. Åh, hur kunde jag vara så klantig! Antagligen var det stress som ställde till det. Snab...

Av Anita, matte till Ami - 3 februari 2011 00:00


Hej hundvänner!                                                                             Amibilder - mars, april, maj, juni, juli, aug, sept, okt, nov, dec, janKlicka på bilderna så blir de större. Jag förstår att ni tappat hoppet om att f...

Av Anita, matte till Ami - 3 november 2010 19:42


Hej alla hundvänner! Ursäkta att jag kom av mej i bloggandet om Ami. Här kommer i alla fall ett livstecken från oss. c",) Kanske någon av er blir glad då.    Sötare än söt. Vi fick tag i en trimmer. En vän som har haft pudlar och är hun...

Ovido - Quiz & Flashcards